Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο - Λύκειο Σύρου...  Επικοινωνία...

5ο Βιωματικό Εργαστήρι “Reactive Youth” στη Σύρο

5ο Βιωματικό Εργαστήρι “Reactive Youth” στη Σύρο από το σχολείο μας σε συνεργασία με τη Βαρδάκειο Σχολή Ερμούπολης

Ως συνέχεια των εργαστηρίων που πραγματοποιούμε στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus Plus  “Reactive Youth” με μαθήτριες και μαθητές του σχολείου μας και του ΕΠΑΛ Σύρου, οι δύο ψυχολόγοι του σχολείου πραγματοποίησαν στις 04/04/2024 ένα  5ο βιωματικό εργαστήριο “κλεισίματος” της ομάδας.  Πραγματοποιήθηκε στο χώρο πολλαπλών χρήσεων «Κ. Τουλούπη» του Σχολικού Συγκροτήματος Λυκείων στο οποίο βρίσκεται και το σχολείο μας και είχε διάρκεια 2 διδακτικών ωρών. Στην τελευταία στο χώρο συνάντησή μας, είχαμε τη χαρά να παρευρεθούν και να συμμετέχουν στις περισσότερες δράσεις του κύκλου μας, 3 στελέχη της Βαρδακείου Σχολής, τα οποία αποχαιρέτισαν μαζί μας για φέτος την ομάδα του προγράμματος Erasmus Plus  “Reactive Youth”.

Η έναρξη του εργαστηρίου αφορούσε σε παιχνίδια ενεργοποίησης (energizers) των συμμετεχόντων, αλλά και των φιλοξενούμενών μας από τη Βαρδάκειο, με στόχο τόσο στο συντονισμό και τη στη συνεργασία/σύνδεση  των μελών της ομάδας, όσο και στην ανάπτυξη οικειότητας και μη λεκτικής έκφρασης. Παιχνίδια όπως το “αόρατο νήμα” όπου τα μέλη ακολουθούν το ένα το άλλο με το βλέμμα τους και το “μπουλούκι”  όπου τα μέλη έχουν την οδηγία να βάλουν στόχο να πιάσουν κάποιον από τον ώμο και να τον ακολουθήσουν, με αποτέλεσμα, να δημιουργείται ένα μπουλούκι ανθρώπων που κινείται μαζί στο χώρο, αλλάζοντας στόχους με την αλλαγη εντολής.

Περνώντας στη βασική μας δράση για το σημερινό εργαστήριο, προτείναμε στους/ις συμμετέχοντες/ουσες μία κοινωνιομετρική δραστηριότητα, όπου ζητήσαμε να σταθούμε όλοι/ες όρθιοι/ες περιμετρικά στον κύκλο και να φανταστούμε πως η ακτίνα του κύκλου είναι ένας δείκτης προσωπικών προτιμήσεων/αξιολόγησης.  Μία από τις συντονίστριες παρέθετε διάφορες δηλώσεις, οι οποίες αφορούσαν στην πορεία των εργαστηρίων και στη συνεργασία μέσα σε αυτά. Τα μέλη και οι συντονίστριες καλούνταν να μετακινηθούν κατά μήκος της ακτίνας τους στον κύκλο, ανάλογα με το πόσο συμφωνούσαν ή διαφωνούσαν με την κάθε δήλωση, υποθέτοντας πως η ακτίνα είναι μία κλίμακα βαθμολόγησης από 1 -10, όπου το 10 βρίσκεται στο κέντρο του κύκλου και το 1 σχεδόν στη θέση που ήδη βρίσκεται το κάθε μέλος. Ένα παράδειγμα δήλωσης είναι: “Μου άρεσε η δραστηριότητα με τους χάρτες” ή “Είμαι ικανοποιημένη/ος από τη συνεργασία μεταξύ μας με τα άλλα παιδιά”. 

Αφού ολοκληρώθηκε η κοινωνιομετρική δραστηριότητα αξιολόγησης των εργαστηρίων, προχωρήσαμε μαζί με τα μέλη της Βαρδακείου σχολής,  στον προγραμματισμό μιας εξωτερικής δράσης για τη δημιουργία των interactive maps, ζητώντας από τα μέλη να επισημάνουν έστω 5 σημεία στο νησί που θα μπορούσαμε να επισκεφθούμε, ώστε να τα φωτογραφίσουμε και να ενταχθούν στους διαδραστικούς μας χάρτες. Συζητάμε επίσης με ποιον τρόπο μπορούμε να τα επισκεφτούμε, πότε και πώς.

Τέλος, μοιραστήκαμε με μία λέξη/φράση, κάτι που παίρνει και κάτι που δωρίζει στην ομάδα καθένας/καθεμία από/στην ομάδα, πχ, Παίρνω ιδέες και αφήνω την ικανοποίησή μου. Κλείσαμε τη συνάντησή μας με την απονομή βεβαιώσεων παρακολούθησης από τα μέλη της Βαρδακείου και με ένα κέρασμα , μένοντας με τη χαρά και τη συγκίνηση αυτής της τελευταίας συνάντησης , αλλά και την προσδοκία της συνάντησης μας έξω στην πόλη για φωτογράφιση.

Φωτογραφίες: 5th Workshop Reactive Youth


το εργαστήριο πραγματοποιήθηκε στις 04/04/2024